Τετάρτη 6 Αυγούστου 2014

''To τάμα τση νόνας'' του Διον.Μαρίνου

Μόνη κι έρημη από ετότες που επέθανε ο άντρας τσης , εκαθότανε στο μικρό πέτρινο σπιτάκι στη άκρη του χωριού , που είχε χτίσει με τον συχωρεμένο λίγο μετά το πόλεμο ,λίγο πριν το σεισμό .
Τση χαρίστηκε , γιατί δεν έπεσε , έτσι εμεγάλωσε δίχως να ξενιτευτεί τα τέσσερα παιδιά τσης που την επαρατήσανε για μια καλύτερη ζωή τσι Γερμανίες και τσι Αμερικές .
Γυρισμένη διπλή , απ' τη πολλή δουλειά και τα βάσανα , δεν επαραπονιότουνα για τίποτα και επαρακάλειε το Θεό νάχει καλά τα παιδιά τσης και τα εγγόνια τσης και ας είχε να τα δει κάμποσα χρόνια .
Συντροφιά τσης είχε μοναχά τη γιδούλα τσης ,τα καλοκαίρια τσου τζιτζίκους και τη γνώριμη αγριάδα τση θάλασσας , σαν εφύσαε τρεμουντάνα τσι κρύες μέρες του χειμώνα.
Μοναχά απ' το ταχυδρόμο εμάθενε καμμία νοβιτά που τση 'φερνε τη σύνταξη και τση διάβαζε κάνα γράμμα απ'τα εγγονάκια τσης .
Εκόντευε τα 100 ,ανήμπορη πια δεν επερίμενε τίποτα άλλο ,παρά μόνο το χάρο για να του παραδώσει ότι επερίσεψε από τη διαθήκη τσης , με συμφωνία το γερασμένο τσης κορμί και τα στεφάνια τσης ,γιατί τα άλλα , τα καλά ,τα είχε αφήσει στα παιδιά στης , την ευχή τσης , την αγάπη τσης και το μικρό πέτρινο σπιτάκι ,έτσι για να 'χουνε ένα κεραμίδι να στέκουνται αν αξιωνόντανε ποτέ και γυρίζανε πίσω.
Άργε ο χάρος το λοιπόν και ο ταχυδρόμος ερχότανε και ξαναρχότανε , μέχρι που παρέα με τη σύνταξη και ένα γράμμα ,τση παράδωσε και ένα άλλο φάκελο ,πιο μεγάλο , με τρούπα στη μέση που από μέσα εφαινότουνα το ονομά τσης
Τι εί τούτο Διονυσάκη μου ?
Από την Εφορία θεία να πληρώσεις φόρο !!!
...και πόσο είναι παιδάκι μου να πλερώσω ?
...η σύνταξη που παίρνεις σε ένα χρόνο , δε σου φτάνει για τη πρώτη δόση
...Πόσηηηηη? από το Θέο να τόβρουνε και τι λοής φόρος είναι ευτός
...ΕΝ.Φ.Ι.Α. λέγεται , για το σπίτι .
Εφια και στα μούτρα τσους τα ζαγάρια ,εγώ δεν έφυα από το τόπο μου για μου τον επάρουνε , κι α τσου βαστάει ας κοπιάσουνε εγώ τσου καρτεράω
<<Αξιωσέ με παρθένα μου να δω τσου ΤΣαμαροΜΠενιζέλους τούμπανο κι εγώ θ'αριβάρω κουτσαίνοντας σαν τη Μαρίκα , να ανάψω λαμπάδα στη χάρη σου ίσια με το μπόι του Μητσοτάκη >>
Εν αναμονή του θαύματος λοιπόν........ εκ του τάματος !!!!!!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου